Tikai nepilnus divus gadus pēc modeļa debijas BMW Motorrad prezentē panākumiem bagātā sporta motocikla atjaunoto versiju – ar nozīmīgu optimizētu detaļu klāstu. Sagatavošanas procesā primārie mērķi bija vēl precīzāka stūrēšana, vieglāka virziena maiņa, griezes momenta un jaudas spēcīgāka piegāde, kā arī jutīgāka, informatīvāka atgriezeniskā saite no ceļa. Atjaunotā S 1000 RR izstrādē ņemta mērā informācija un pieredze no vairākiem nacionālajiem čempionātiem.
Tāpat kā priekštecis, jaunais RR nepazīst kompromisus, nodrošinot īpaši sportisku raksturu un braukšanas dinamiku. Jaunā S 1000 RR pārliecinošākās iezīmes ir uzlabota vadāmība, kas nodrošina absolūtu stabilitāti un ārkārtīgi augstu motora veiktspēju apvienojumā ar piemērotību ikdienai un augstākās pakāpes dinamiku. Aktīvās drošības maksimālo līmeni nodrošina modernākā no šobrīd tirgū pieejamām bremžu sistēmām – BMW Motorrad Race ABS. Paātrinājumā motocikla pilotu atbalsta dinamiskā saķeres kontrole (Dynamic Traction Control) jeb DTC. Abas sistēmas ir optimizētas perfektai sadarbībai.
Motocikla maksimālā jauda – 142 kW (193 ZS) – nav mainīta, S 1000 RR ar 90% degvielas sver tikai 204 kg (206,5 kg ar Race ABS).
Optimizēta braukšanas dinamika
Viens no jaunā S 1000 RR izstrādes primārajiem uzdevumiem bija uzlabot motocikla jaudas pielietojamību, padarot jaudas un griezes momenta līknes lineārākas un harmoniskākas. Savukārt pārkonfigurētā droseļu vadība nodrošina tiešākas reakcijas uz pilota komandām.
Jaunā, optimizētā konstrukcija ir paaugstinājusi droseles jutību: ir samazināts gāzes roktura pagriešanas leņķis, kā arī spēks, kas nepieciešams tā pagriešanai.
Piekare ar uzlabotu vadāmību un atgriezenisko saiti
RR piekares modifikācijām ir izšķiroša loma motocikla braukšanas dinamikas uzlabošanā. Piemēram, apvērstajai priekšējai dakšai un aizmugures amortizatoram ir pilnveidota konstrukcija, lai paplašinātu regulējumu diapazonu no komfortabla līdz izteikti sportiskam.
Vēl vairāk – ir modificēta ģeometrija, stāvāk novietojot priekšējo dakšu, pārvietojot aizmugures dakšas stiprinājuma punktus, mainot piekares gājienus, rezultātā iegūstot precīzāku stūrēšanu un labāku atgriezenisko saiti. Lai šos uzlabojumus īstenotu, ir modificēts rāmis, tostarp palielinot laukumu, pa kuru pie rāmja galvas notiek gaisa pievade ieplūdes sistēmai. Piekares uzlabojumus papildina regulējams mehāniskais stūres amortizators.
Instrumentu panelis ar jaunām funkcijām
Motocikla instrumentu panelī labākai informācijas nolasīšanai ir pilnveidots tahometrs. Papildus tagad var mainīt instrumenta paneļa spilgtumu un tam ir vairāk funkciju. Piemēram, var iestatīt hronometra režīmu “Best lap in progress” vai izmantot ātruma indikatoru, kas iedegas, kad braucējs pārsniedzis paša noteiktu ātruma ierobežojumu.
Jauns dizains un krāsas
Jaunais S 1000 RR bauda ne tikai tās priekšrocības, kas saistītas ar motora, piekares un kokpita uzlabojumiem, tas ir spēris soli uz priekšu arī dizaina jomā. Tā sauktā astes daļa ir kļuvusi kompaktāka, vizuāli vēl vieglāka. Diskrēti dizaineru pieskārieni tikuši arī nesimetriskajiem sānu paneļiem, savukārt gaisa filtra kastes pārsegā ir izveidotas ventilācijas atveres. Sānu paneļu augšdaļā ir izvietoti nelieli spārni, kas stiprina motocikla vizuālo identitāti un uzlabo aerodinamiku.
Pašā sportiskākajā krāsu salikumā, kas apvieno balto un sarkano (Alpine white, Racing red), S 1000 RR, pat neesot kustībā, izstaro ātrumu, savukārt zilā krāsa Bluefire motociklam piešķir neapšaubāmi ekstravagantu izskatu.
Sportisku dinamismu uzsver melna metāliskā krāsa Sapphire black, bet BMW Motorrad Motorsport krāsojums kalpo par tiešāko norādi markas un motocikla saistībai ar motoru sportu. Mazliet mainīts ir arī labi atpazīstamais RR logo.
Papildu vizuālos akcentus S 1000 RR piešķir melni lakoti riteņu diski, kā arī sarkana atspere aizmugures piekarē. Pieskaņoti krāsojumam motociklam uzstāda vai nu melnu, vai nekrāsotu aizmugures dakšu. Vieglas korekcijas ienestas ergonomikā, pārveidojot braucēja kāpšļu aizsargus un pasažiera kāpšļus.
Paplašināts papildu aprīkojuma klāsts
Paplašinot S 1000 RR individualizēšanas iespējas, BMW Motorrad ir palielinājis papildu aprīkojuma klāstu, tajā iekļaujot dažas īpaši pievilcīgas pozīcijas. Piemēram, klienti, kas vēlas motociklu padarīt īpaši sportisku, var RR aprīkot ar HP ražojuma titāna izplūdes sistēmu vai HP datu ierakstu sistēmu. Motociklam var uzstādīt divu pakāpju apsildāmos rokturus, kas var būt noderīgi agros rītos vai garās trases sesijās aukstā laikā.
Jaunā S 1000 RR īpašību un aprīkojuma īss pārskats
Vairāk attēlu: https://www.press.bmwgroup.com/pressclub/p/pcgl/pressDetail.html?outputChannelId=6&id=T0122512EN&left_menu_item=node__2290
Informāciju sagatavoja:
Oficiālais BMW Motorrad pārstāvis Latvijā BM Auto
Dārzciema ielā 64a, Rīga
Tālr.: 67828600
E-pasts: office@bmauto.lv
www.bmw-motorrad.lv