BMW R 1200 R un BMW R 1200 R Classic – jauni dinamiski BMW Motorrad rodsteri.
Ar jaunajiem R 1200 R un R 1200 R Classic BMW Motorrad turpina rodsteru būves tradīcijas un prezentē panākumiem bagātā modeļa R 1200 R pēctečus. Abi motocikli kombinē moderni sportisku un klasisku dizainu, piedāvā augstākās klases kvalitāti un dinamiskās īpašības, tā garantējot vēl lielāku braukšanas prieku.
Pateicoties palielinātam griezes momentam, jaunais boksermotors ir ieguvis vēl izteiktāku temperamentu. Priekšgājējs modelis jau nodrošināja lielisku dinamiku visos apstākļos, taču BMW R 1200 R jaunie modeļi var lepoties ar ekstraspēku. Pārņemts no modeļa BMW HP2 Sport, jaunais motors ar 1170 cm3 darba tilpumu un jaunākās paaudzes gāzu sadales mehānismu ir tāds pats, kādu patlaban uzstāda BMW R 1200 GS un BMW R 1200 RT.
Apvienojot ultramodernu tehnoloģiju un divas atšķirīgas dizaina koncepcijas, jaunie BMW rodsteri savā segmentā saliek diskrētas izsmalcinātības akcentus.
Bāzes versija R 1200 R ar jauniem vieglmetāla diskiem uzsver sportiski vispusīgu raksturu, savukārt R 1200 R Classic spieķotie riteņi gādā par smalki nostalģisku noskaņu.
Jauno modeļu atšķirības turpinās arī krāsojumā un citās detaļās. Piemēram, R 1200 R Classic, atbalstot klasisko rodsteru tradīcijas, ir safīra melns krāsojums, ko papildina baltas krāsas josla pār degvielas bāku un priekšējo dubļusargu.
Modeļa bāzes versija R 1200 R ir pieejama matētā dūmakaini pelēkā metālikas, gaiši pelēkā metālikas vai sarkana ābola metālikas krāsā, trim variantiem pārstāvot dinamisku, elegantu un modernu rodstera interpretāciju.
Šie trīs krāsojuma varianti kopā ar Nirburgas tumšas sudraba krāsas transmisiju un riteņiem akcentē rodstera sportiski dinamisko pusi. Turpretī R 1200 R Classic uzsvars likts uz vizuālu kontrastu, izceļot tādas detaļas kā Telelever piekari, transmisiju, cilindru galvas un rāmi. R 1200 R Classic īpašais dizaina autogrāfs ir pilnībā hromēta izplūdes sistēma un hroma dizaina atpakaļskata spoguļi, kamēr bāzes versijas vizuālie akcenti ir matēts nerūsējoša tērauda izplūdes sistēmas slāpētājs un melni atpakaļskata spoguļi.
Neskatoties uz atšķirībām R 1200 R un R 1200 R Classic ārienē, abus modeļus vieno viena un tā pati tehnika un tehnoloģijas.
Piemēram, maksimālu izturību un stingrību nodrošina praksē daudzkārt pārbaudītais divdaļīgais rāmis ar atbalsta rāmi aizmugurē, kas kā svaru taupoša tērauda cauruļu konstrukcija radīta, motoru izmantojot kā nesošu daļu. R 1200 R priekšējā piekarē ir izmantota labi pazīstamā Telelever sistēma ar pilnveidotu dakšas konstrukciju. Tās augstajai kvalitātei un palielināta diametra vadīklām (no 35 uz 41 mm) ir pozitīvs iespaids uz jaunā motocikla izskatu. Pakaļējās piekares lomu uzņemas labi pazīstamā BMW Paralever sistēma ar lietu vienpusēju alumīnija balstu.
Abiem jaunajiem modeļiem var uzstādīt papildaprīkojuma sarakstā esošo piekares elektroniskās vadības sistēmu ESA. Tā ļauj regulēt pakaļējās piekares atsperes priekšnospriegojumu, amortizatora saspiešanu un atsitienu, kā arī amortizatora atsitienu priekšējā piekarē. ESA sevi ir apliecinājusi kā lielisku risinājumu, kas ļauj optimizēt vadāmību un komfortu.
Atbilstību augstākajiem drošības standartiem garantē pārbaudītas bremžu sistēmas izmantošana, ko iespējams papildināt ar rūpnīcā uzstādāmu papildaprīkojumu: BMW Motorrad integrālo ABS (daļēji integrālajā versijā) un automātisko stabilitātes kontroli ASC.
Esot ražotājam, kas tradicionāli nodrošina pilnīgus risinājumus, BMW Motorrad R 1200 R un R 1200 R Classic ir izstrādājis arī plašu papildu aprīkojuma klāstu un piedāvā dažādus aksesuārus motociklu tālākai individualizēšanai.
Pārskats par būtiskākajiem faktiem jaunajiem R 1200 R un R 1200 R Classic: