Jaunumi

Labākais no labākajiem 2010

Kas šis BMW Motorrad ir bijis par gadu! Jauni modeļi, īpašas jubilejas svinības, lieliski pārdošanas rezultāti, turklāt to visu pavada sajūta, ka 2011. gads nāks ar vēl aizraujošākiem panākumiem. Lai uzskaitītu pilnīgi visus labos notikumus, šeit noteikti nepietiks vietas, taču, lūk, kompakts gada pārskats par mūsu “labākais no labākajiem” aizvadītajā sezonā.

Sports

BMW S 1000 RR panākumi tā pirmajā pilnajā sacīkšu sezonā ir pārsteidzoši, tāpēc pat grūti tos visus pieminēt, neko nepalaižot garām. Bet mēģināsim izcelt pašus būtiskākos.

74661_476605453466_262447113466_5686482_98522_n.jpg

2010. gada pasaules čempionāts superbaikiem: Rubens Čaušs (Ruben Xauss) un Trojs Korsers (Troy Corser) kopā sasniedza astoņus pirmā piecnieka finišus, turklāt Trojs izcīnīja pirmo uzvaru kvalifikācijā un kāpa uz goda pjedestāla sacīkstēs. Superbaiku čempionāta satelītseriālā – ārkārtīgi lielas konkurences piesātinātajā Superstock 1000 FIM Cup – BMW Motorrad Italia pilots Airtons Badovīni (Ayrton Badovini) S 1000 RR sagādāja pirmo starptautisko čempiona titulu un sasniedza jaunu motoru sporta rekordu, uzvarot deviņās no desmit sacīkstēm. Sākoties sezonai, Airtons uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena kāpa pirmajās septiņās sacensībās un čempiona titulu nodrošināja jau trīs posmus pirms čempionāta beigām.

Savukārt pirmo nacionālā čempiona godu S 1000 RR savā kontā varēja ierakstīt jau augustā, kad Gregorijs Fastrē (Gregory Fastré) uzvarēja Beļģijas superbaiku čempionātā. Beļģa uzvarai sekoja pilnīga dominance Francijas superbaiku čempionātā, kur par pirmo divu vietu ieguvējiem kļuva Ervans Nigons (Erwan Nigon) un Sebastians Gimberts (Sébastien Gimbert). Pretī neapstrīdamai uzvarai Spānijas superbaiku čempionāta Stock Extreme klasē S 1000 RR aizveda Havjeru Foresu (Javier Forés). Krievijā kā pārliecinošs superbaiku ieskaites līderis sezonu beidza Maksims Averkins. Uzvaras arī divos konkurences visvairāk piesātinātajos Lielbritānijas čempionātos: Stīvs Brogans (Steve Brogan) izcīnīja pirmo vietu Superbike–EVO seriālā, bet Džons Kirhams (Jon Kirkham) dominēja Metzeler National Superstock 1000 sērijā.

156825_476605478466_262447113466_5686483_4221214_n.jpg

2010. gada Somijas superbaiku čempionātā savā debijas sezonā uzvarēja Sami Penna (Sami Penna), savukārt pāri okeānam Kanādā turienes superbaiku čempionāta fināla piecniekā trīs vietas ieņēma S 1000 RR piloti, piekāpjoties vien septiņkārtējam valsts čempionam Džordanam Zokam (Jordan Szoke). Vācijas starptautiskajā superbaiku čempionātā beļģis Verners Demens (Werner Daemen) kopvērtējumā izcīnīja otro vietu, savukārt ASV BMW Motorrad braucēji, bieži saņemot nopietnu atbalstu no dīleriem, izcīnīja vairākas uzvaras gan reģionālajos, gan štatu čempionātos.

Sacīkstēs, kas notiek uz ceļiem, fantastisku panākumu jūnijā guva skotu pilots Keits Eimors (Keith Amor), uzvarot North West 200 Superstock ieskaitē, bet novembra beigās amerikāņu sportists Džeremijs Tojs (Jeremy Toye) ierakstīja savu vārdu S 1000 RR panākumu sarakstā, smagā cīņā iegūstot trešo vietu Makau Grand Prix.

Arī bezceļa braukšanas nometne šogad ir panākumu stāstu pilna. Simo Kirsi (Simo Kirssi) augustā varēja priecāties par trešo Vācijas Cross Country čempiona titulu un otro, kas iegūts, braucot ar BMW G 450 X. Turklāt dažus mēnešus vēlāk Simo savu sasniegumu sarakstā varēja iekļaut vēl vienu Eiropas čempiona titulu tajā pašā kategorijā, ar to noslēdzot karjeras daļu, kas saistīta ar G 450 X. Kopš 2008. gada lidojošais soms uzvarējis 16 no 24 sacensībām, kurās piedalījies, trīs gadu laikā divas reizes izcīnot Vācijas un trīs reizes Eiropas labākā braucēja godu.

Jūnija pirmajā pusē BMW Husqvarna Motorsport pilots Andijs Letenbihlers (Andi Lettenbichler) izcīnīja otro vietu desmitajās Erzberg Rodeo’s Red Bull Hare Scramble sacensībās. Pabeidzot pilotu izturību nesaudzīgi pārbaudošās sacensības mazliet mazāk nekā divu stundu laikā, ‘Letti’ bija viens no tikai 16 braucējiem, kam bija pa spēkam sasniegt finišu. Savukārt jūlija sākumā Andijs varēja kāpt uz goda pjedestāla Red Bull Romaniacs Extreme Enduro – tās ir piecu dienu sacīkstes, ko daudzi uzskata par pašām brutālākajām pasaulē.

Par labām ziņām gādāja arī stantraidings – Kriss Feifers (Chris Pfeiffer), braucot ar BMW F 800 R, Hokenheimā sekmīgi aizstāvēja 2009. gadā izcīnīto Vācijas čempiona godu, demonstrējot, ka aizvien ir lieliskā formā un gatavs sakaut pasaulē labākos mototriku meistarus.

 

Mode un dzīvesstils

Veiksmīga tirgzinības prakse vēsta, ka produktu izvietošana dažādos plašsaziņas līdzekļos ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā panākt, lai tevi pamana. Un tie, kas seko modei, šogad vienkārši nevarēja nepamanīt BMW klātbūtni žurnālos, modes fotosesijās, bieži vien satriecoši ģērbtu meiteņu kompānijā.

154340_476605613466_262447113466_5686486_3002248_n.jpg

Vienreizīgus modes apģērbus fotosesijām piegādāja tādi augstākās klases dizaineri kā Tomass Kiršgrabners (Thomas Kirchgrabner for LISKA), Marsels Ostertags (Marcel Ostertag), Karls Lāgerfelds (Karl Lagerfeld) un Kinga Horvāta (Kinga Horvath). To rezultāti bija redzami daudzos žurnālos visā pasaulē, piedaloties tādām supermodelēm kā Leslija Porterfīlda (Leslie Porterfield) un Nadžeta El Kamela (Najet El Kamel). Sesijas īpašas padarīja fakts, ka tās notika BMW superslepenajā aerodinamikas testu tunelī Minhenē, pasaules superbaiku čempionāta posmu norises vietās, Dubaijā un pat Berlīnē konkursā Rowenta Elite Model Look Germany 2010 laikā.

162821_476605688466_262447113466_5686488_4807003_n.jpg

 

Svinības un veltījumi

2010. gads patiesi ir bijis svinību, aktivitāšu un iesaistīšanās laiks gan lokālā, gan nacionālā līmenī un, protams, starptautiskā. Piemēram, 30. dzimšanas dienu izvadītajā sezonā svinēja GS motociklu saime. Tai par godu tika radīta motociklu jubilejas versija ierobežotā tirāžā, kas izpelnījās tūlītēju pircēju interesi. Tāpat par godu jubilejai tika izveidota īpaša interneta fotogrāmata Thank You GS, kurā ierakstus veica gandrīz 1000 GS modeļu entuziastu no visas pasaules. Ticiet vai ne, bet GS tika pat pie īpaša vīna, kas domāts tieši Adventure braucējiem. Par šo neparasto dāvanu parūpējās Kalifornijas vīna dārzu īpašnieks un dedzīgs GS braucējs Maiks Kuimelis (Mike Kuimelis).

65745_476605778466_262447113466_5686491_1728377_n.jpg

Tikmēr paziņojums par starptautiska pasākuma BMW Motorrad International GS Trophy norisi Dienvidāfrikā piesaistīja divtik vairāk dalībnieku interesi nekā tāds pats pasākums 2008. gadā Tunisijā. Pēc intensīviem nacionālajiem kvalifikācijas pārbaudījumiem visā pasaulē 10 komandas, kas pārstāvēja 12 nācijas, mērojās spēkiem nedēļu garās sacensībās Dienvidāfrikā, Svazilendā un Mozambikā, tā mēģinot pierādīt, kuri ir planētas labākie GS braucēji. Uzvaras garšu baudīja Lielbritānijas komanda. Tiesa, šai vienībai nebūt negāja viegli, jo visu pasākuma laiku tai sīvu konkurenci izrādīja diendafrikāņi un skandināvi, finiša taisnē pirmās un otrās vietas ieguvēju starpā atstājot vien nieka vienu punktu.

47603_476605863466_262447113466_5686493_7440962_n.jpg

Savukārt tradicionālās BMW dienas jūlijā Vācijas pilsētā Gārmišā-Partenkirhenē šogad norisinājās jau desmito gadu, un tur varēja baudīt ne tikai lieliskus laika apstākļus, bet arī aizraujošu pasākuma programmu. Turklāt tik daudz apmeklētāju šajā forumā vēl nebija redzēti. Tie, kas nevarēja piedalīties svinībās Vācijā, tika aicināti sekot jaunākajai informācijai BMW Motorrad Facebook lapā, kurā varēja noskatīties intervijas ar pasākumu apmeklējušajām slavenībām. Facebook lapa, kuras darbībai starts tika dots šā gada martā, tika radīta, lai fanus visā pasaulē informētu par jaunumiem un dažādām norisēm BMW Motorrad. Līdz šim Facebook lapai ir bijuši lieliski panākumi – tā savā kontā ierakstījusi krietni virs 100 000 pastāvīgu apmeklētāju.

 

Ceļojumi un piedzīvojumi

Visā pasaulē BMW braucēji šogad ir sasnieguši neskaitāmus personiskos rezultātus, paveicot tālāku ceļu, nekā sākumā šķita iespējams, apmeklējot vietas, kur cilvēki iepriekš motociklus pat redzējuši nebija, un izbaudot piedzīvojumus, kas radīja īpaši spilgtu pieredzi. Bruņojoties ar ciešu pārliecību, ka notikumiem pilna un tālab pilnvērtīga dzīve ir labāka par vienkārši garu dzīvi, piedzīvojumu meklētāji ar BMW motocikliem pārbaudīja paši savu izturību un atklāja aizvien jaunus horizontus.

Tika veiktas arī dažas patiesi iespaidīgas distances. Piemēram, Darens Sendlers (Darren Sandler) un viņa BMW K 1200 LT šā gada februārī pēc gandrīz piecus gadus ilgušiem ceļojumiem varēja svinēt 200 000 jūdžu jeb 320 000 km odometra rādījumu. Un kā jums patīk astoņdesmit gadu vecā Deiva Svišera (Dave Swisher) sasniegums, kurš, braucot ar BMW markas motocikliem, 30 gadu laikā ir paveicis 1,5 miljonus jūdžu jeb 2 400 000 km? Izsakot šo milzu attālumu citā perspektīvā, iznāk, ka Deivs ticis līdz Mēnesim un atpakaļ vairāk nekā trīs reizes!

162663_476606063466_262447113466_5686494_8277045_n.jpg

Tiem, kas vēlas redzēt pasauli, palīgā gatavas nākt dažādas tūrisma kompānijas, daloties pieredzē, ko uzkrājuši līdzīgi domājoši braucēji. Visu citu starpā 2010. gadā īpašu uzmanību ir pelnījusi kompānija GlobeBusters, kas kopā ar GS braucēju grupu devās 13 000 jūdžu jeb gandrīz 21 000 km garā piedzīvojumā no Londonas līdz pat Pekinai Ķīnā, pārvarot grūtības, kas saistītas ar smagiem ceļa apstākļiem, korumpētiem ierēdņiem un apšaubāmu satiksmes dalībnieku uzvedību. Mīlestība uz ceļojumiem ir spēks, kas šajā desmit nedēļu piedzīvojumā apvienoja BMW braucējus no visas pasaules.

Taču ar to GlobeBuster nebūt nav gana, ambiciozie entuziasti ir sapulcējuši vēl vienu pilotu grupu, kas piedalās līdz šim vēl neredzētā pasākumā – braucienā Discover our Earth viņi nepilnās 250 dienās plāno pabūt piecos kontinentos un kopā nobraukt 40 000 jūdžu jeb 64 000 km. Trīs desmiti GS braucēji ceļu sāka Austrijā šā gada 21. novembrī, lai fantastiskā maršruta finišu sasniegtu 2011. gada jūlijā. Novēliet viņiem veiksmīgu ceļu un neaizmirstiet sekot šo pozitīvā nozīmē trako piedzīvojumiem internetā!

 

Apbalvojumi

Kā tika paredzēts, 2010. gadā dažādas balvas un augstākie novērtējumi burtiski apbēra BMW Motorrad. Viss sākās vēl martā, kad Dortmundes izstādē Vācijas lielākais motoizdevums Motorrad nosauca 2010. gada labākos motociklus. Pirmo reizi BMW Motorrad ne tikai guva panākumus, bet uzvarēja visās piecās žurnāla nominācijās! Jau pirmajā sezonā pirmo vietu konkurences nokaitētajā sporta motociklu grupā ieguva S 1000 RR, bet K 1300 GT ieguva labākā tūrisma motocikla titulu, R 1200 RT ieņemot 3. vietu. Enduro/supermoto kategorijā dominēja R 1200 GS/Adventure. Visbeidzot K 1300 S tika atzīts par labāko starp universālajiem motocikliem, savukārt R 1200 R varēja lepoties ar uzvaru grupā Best Naked Bike.

156356_476606103466_262447113466_5686497_7979381_n.jpg

Vairākas balvas ieguva arī BMW Motorrad komunikāciju aģentūra Serviceplan, piedaloties starptautiskajā reklāmas filmu festivālā Spotlight. Kategorijā Vision tā ieguva zelta balvu par video ar Rubenu Čaušu un bronzu par šo materiālu kategorijās No Limits un Public’s Choice. Vēl bronzu kategorijā Web and Mobile ieguva klips Dinner for RR. Tas izrādījās tik lipīgs, ka mazāk nekā nedēļu pēc publicēšanas to bija noskatījušies vairāk nekā 1,1 miljons cilvēku. Tieši šis asprātīgais video ir kļuvis par visu laiku skatītāko BMW materiālu interneta vietnē YouTube.

162627_476606138466_262447113466_5686498_960434_n.jpg

Jūlijā S 1000 RR par 2010. gada labāko sporta motociklu nosauca Lielbritānijas žurnāls Fast Bikes, BMW ceļā uz nozīmīgo apbalvojumu pieveicot tādus konkurentus kā Honda Fireblade, Ducati 1098 S Corse, Aprilia RSV4 R un Triumph Daytona 675.

148235_476606178466_262447113466_5686499_84917_n.jpg

Mēnesi vēlāk S 1000 RR par labāko motociklu tika nosaukts trīs ASV izdevumos. Rob Report savā ikgadējā Best of The Best jūnijā S 1000 RR nosauca par labāko sporta motociklu. Tādā pašā nominācijā par labāko S 1000 RR nosauca arī izdevums Cycle World. Savukārt žurnāla Motorcyclist redaktori RR nolēma piešķirt novērtējumu Gada motocikls.

Vēl vairāk labu ziņu BMW Motorrad saņēma novembrī, kad noskaidrojās, ka par gada labāko motociklu S 1000 RR atzinis britu izdevums Motorcycle News. RR uz tiesnešiem atstāja tik spēcīgu iespaidu, ka tika nosaukts ne tikai par gada labāko motociklu, bet arī labāko sporta motociklu kategorijā virs 751 cm3. Savukārt BMW R 1200 RT izpelnījās gada labākā tūrisma motocikla godu.

Tikmēr dienvidu puslodē RR nesen ieguva trīs no četrām prestižākajām balvām, ko piešķir divi populārākie Austrālijas izdevumi. Two Wheels Magazine RR nosauca par uzvarētāju kategorijā Readers Choice Bike of the Year, savukārt Australian MC News RR triumfēja ne tikai kategorijā Readers Choice Motorcycle, bet arī Motorcycle of the Year.

Visas šīs atzinības apliecina, cik milzīgs panākums 2010. gadā ir bijis S 1000 RR gan starp plašsaziņas līdzekļiem, gan braucējiem, gan motoru sporta faniem visā pasaulē. Tomēr tas, ko mēs visi vēl gaidām, ir S 1000 RR pirmā uzvara superbaiku pasaules čempionāta posmā. Nāc šurp, 2011. gads!

 

Nākotne

Kad oktobrī tika atklāta pirmā no šā gada lielajām Eiropas motoizstādēm – Ķelnes Intermot –, mēs pirmo reizi redzējām, kāds nākamsezon izskatīsies mototūrisms: jaunie sešcilindru modeļi K 1600 GT un tā luksusa versija K 1600 GTL ir vienkārši satriecoši.

132085_476604598466_262447113466_5686480_4474808_o.jpg

Tehniski ārkārtīgi moderni, neticami jaudīgi un ar atraktīvu ārieni tie nākamās sezonas gaidīšanu neapšaubāmi padarīs daudz grūtāku.

Milānas izstādē EICMA, kas norisinājās novembrī, apmeklētājus gaidīja vēl viens patīkams pārsteigums. Kad stendā tika noņemts pārklājs Concept C, publika savām acīm varēja skatīt, kā BMW redz tuvas nākotnes lielo skūteru saimi. Skaidri parādot, ka skūteri var izskatīties fantastiski, ka tie var būt dinamiski kā sporta motocikli un iemiesot jaunākās tehnoloģijas, Concept C apliecināja BMW Motorrad nodomu ambīcijas šajā markai jaunajā segmentā.

Šiem jaunumiem vēl pievienojot atjaunoto R 1200 R un tā otru, retrostilā noformēto versiju Classic, kā arī jauno viencilindra enduro modeli G 650 GS, 2011. gads markas faniem izskatās ārkārtīgi daudzsološs. Neapturamais panākums stāsts turpinās ar aizvien lielāku ātrumu, un nav šaubu, ka daudzi markas entuziasti sev patlaban jautā: vai manā garāžā varētu atrasties vieta vēl vienam BMW motociklam?

Jaunumi

© 2016 SIA Inchcape Motors Latvia Privātuma politika Sīkdatņu politika BMW Motorrad Inchcape Motors Latvia MINI Inchcape International BMW website