Jaunumi

BMW Motorrad Days 2017 atskats

Pirmā diena. Ar lielisku noskaņojumu un Illy kafiju un kruasāniem jaunajā BMW Motorrad salonā var sākties mūsu šīsvasaras lielais motociklu piedzīvojums. 13 motocikli uzsāks savu braucienu BMW Motorrad days 2017 ietvaros. Vēlāk Bauskā mums pievienojās vēl viens dalībnieks. Nu jau esam 14 motocikli, 22 cilvēki.

Šodien mūsu maršruts ved pa kaimiņzemes Lietuvas un Polijas ceļiem. Dienas mērķis bija nokļūt līdz Varšavai, kas arī mums pavisam mierīgi un bez starpgadījumiem izdevās. Ceļā tikai nedaudz mūs patraucēja neliels lietus, bet tas šajā laikā ir ierasts un mūsu 14 motociklu grupa bija tam gatava.

Ap plkst. 20:00 mēs visi draudzīgā kolonnā iebraucām Varšavas viesnīcas pagalmā.

Visiem brauciena dalībniekiem bija smaids sejās, tātad diena bija izdevusies, pat neraugoties uz veiktajiem gandrīz 700km.

Pēc mirkļa jau vakariņas viesnīcas restorānā un sarunas par pirmo lieliski pavadīto dienu.

Otrā diena. Rīts mūs modināja ar spožu sauli, kas vēstīja par izdevušos dienu.

22 spēka un apņēmības pilni pasākuma varoņi pēc kopbildes viesnīcas priekšā, devās ceļā.

Jāteic, Polijas ceļi pēdējos gados ir krietni mainījušies uz labo pusi. Gludi, plati, ātri... mirklis un mēs jau pietuvojāmies Čehijas robežai. Iebraucot Čehijā baudījām līkumotos kalnu ceļus. Saule mūs pavadīja visu ceļu līdz tai rietot sasniedzām mūsu nākamās naktsmājas.

Skaistā vietā, kalnu viesnīcā.

Viesmīlīga uzņemšana, garšīgas vakariņas un neiztrūkstošās vakara sarunas pie alus kausa. Diena izdevusies, pieveikti gandrīz 700 km.

Dodamies pie miera, lai jau nākamajā dienā baudītu pašu galveno pasākuma kulmināciju - BMW Motorrad days 2017 Gārmiš-Partenkirhenā.

Trešā diena. Dūmakains rīts skaistā vietā Čehijas kalnos. Pēc gardām brokastīm sastājamies uz kopīgu foto. Priekšā mūs sagaida Čehijas un Vācijas ceļi un lielceļi. Komanda saliedēta, liekas, neviens attālums mums nav šķērslis. Lielisks laiks, lieliski motocikli. Kilometri skrien kā sekunžu rādītāji.

Laiks paliek arvien siltāks un siltāks. Iebraucot Bavārijas galvaspilsētā Minhenē, termometra stabiņš jau sasniedzis 32 grādus. Ir piektdienas pēcpusdiena, uz Minhenes lielceļiem veidojas sastrēgumi, kas mūsu lielajai motociklu kolonnai rada nelielus sarežģījumus. Par laimi, mēs ar to veiksmīgi tiekam galā un mirkli pēc pieciem vakarā ieradāmies Gārmiš-Partenkirhenā.

Ievākušies apartamentos, noskalojuši ceļa putekļus, saposušies speciāli šim notikumam izgatavotos krekliņos, visi devāmies uz galveno notikumu vietu, kur mūs sagaidīja lieliskas vakariņas bavāriešu gaumē, mūzika, jautras sarunas un dejas.

Tā nu, izballējušies un, atceļā uz naktsmājām, nedaudz salijuši, esam lieliski aizvadījuši šo dienu.

Ceturtā diena. Pēc vērienīgā pasākuma diena bija iecerēta bez motocikliem, taču par un ap tiem. Pēc brokastīm visi draudzīgi devāmies atpakaļ uz pasākuma vietu, lai redzētu rūpnīcas piedāvātos jaunumus nākamajam gadam, "stunt riders" paraugdemonstrējumus un neskaitāmus aksesuāru ražotājus ar saviem stendiem un produkciju.

Šeit ir vismaz reizi katram motociklistam jānokļūst, to nevar vārdiem aprakstīt, tas ir jāredz un jāpiedzīvo. Tik daudz BMW motociklus vienuviet laikam nav iespējams redzēt nekur citur pasaulē.

Uz šīs saviļņojošās nots tad arī noslēdzām dienu, vēl vakarā visiem kopā pārrunājot redzēto un piedzīvoto.

Rīt jau atkal jauna diena, jauni piedzīvojumi un arī komandas sastāva izmaiņas. Bet par to jau lasiet nākamās dienas reportāžā!

Piektā diena. Ir svētdienas rīts. Tas sagaida mūs ar dažām lietus lāsēm un nedaudz skumjām noskaņām, jo mūsu foršo ceļotāju grupu atstāj deviņi dalībnieki, pieci motocikli. Neko darīt, kam darbs, kam vēlme redzēt ko citu. Pēc aizkustinošām atvadām un laba vēlējumiem viens otram, devāmies uz Vācijas Alpu augstāko virsotni Zugspitze.

Kalna pakājē no saviem motocikliem pārsēžamies vilcienā, kas 40 minūtēs mūs uzved gandrīz pašā kalna virsotnē. Skaisti!

Uzlādējušies Alpu varenumu un pozitīvas emocijas, dodamies Berlīnes virzienā.

Šajā atlikušajā dienas daļā mums bija jāpieveic gandrīz 700 km, tādēļ, lieki nekavējoties un izmantojot Vācijas vareno autobāņu priekšrocības, ap deviņiem vakarā ieripojām Berlīnes naktsmājās. Viesnīcā  mūs sagaidīja jauni ceļabiedri no Liepājas. Tā nu, jautrās sarunās un daloties iespaidos par piedzīvoto līdz šim, mēs pavakariņojam netālu esošajā ķīniešu restorānā, lai rīt jau no paša rīta dotos Dānijas virzienā.

Sestā diena. Rīts Berlīnē silts un nedaudz apmācies. Komanda, kā allaž, ļoti precīza un disciplinēta, norunātā laikā gatavi doties ceļā.

Dodamies uz Rostokas pusi. Ceļā manāma liela atšķirība starp Vācijas dienvidiem un ziemeļiem. Pēc aptuveni divu stundu brauciena iebraucam Rostokā. Virzāmies uz ostas pusi. Nofotogrāfējamies pie senās Rostokas bākas pašā jūras krastā. Cilvēku šeit daudz, visi apbrīno mūsu motociklu kolonnu.

Atzīmējušies šeit, turpinām ceļu uz Dānijas pusi. Laiks apmācās un sāk intensīvi līt. Uz mirki apstājamies, lai uzvilktu lietus tērpus. Turpinām ceļu, esam tikpat ātri un vienoti kā līdz šim.  Vakarpusē šķērsojam Dānijas robežu, uz kuras mūs sagaida smaidoša robežkontrole un saule.

Šķērsojot pirmo tiltu, esam ieradušies naktsmājās. Lielisks hotelis, izcila virtuve. Pēc ļoti garšīgām vakariņām nolemjam vēl izstaigāt loku pa vietējās pilsētiņas centru un kanālmalas promenādi. Šeit ir skaisti un ir vērts atgriezties! Ar šo domu tad arī dodamies pie miera, lai jau rīt turpinātu ceļu pāri iespaidīgajiem tiltiem uz Zviedriju.

Septītā diena. Apmācies rīts. Līst. Komandas gars mundrs. Pēc garšīgām brokastīm uzvelkam lietus apģērbus, un pēc kopīga foto uz viesnīcas fona dodamies ceļā. Par laimi lietus sāk mitēties un mēs tuvojamies pirmajam Dānijas tiltam.

Iespaidīgi!!! Aiz tilta piebraucam tā pakājē uz kopīgu foto.

Turpinām ceļu uz Kopenhāgenu. Saule mūs pavada un varam izbaudīt Dānijas skaisto dabu.

Iebraucam Kopenhāgenā un sameklējam tās simbolu  - Mazo nāriņu. Mirkli uzkavējušies pie tās, turpinām ceļu pāri otrajam tiltam, kas savieno Dāniju ar Zviedriju. Iesākumā tas ir vairākus kilometrus garš tunelis, kas turpinās kā iespaidīgs tilts. Uz tilta pūš spēcīgs sānu vējš, kas mūsu sajūtas  tikai pastiprina.

Iebraukuši Zviedrijā, dodamies Gēteborgas virzienā. Ceļā mūs pavada saule, kas ik pa laikam mijas ar nelieliem lietus mākoņiem. Ap astoņiem vakarā ierodamies naktsmājās. Izlemjam pavakariņot vietējā ciema picērijā un tad ejam pie miera, lai jau no rīta dotos tālāk uz Norvēģiju.

Astotā diena.  Rīts Zviedrijā mūs sagaida saulains, tādēļ daudz nekavējamies un pabrokastojuši dodamies ceļā.

Pirmā pieturvieta Oslo. Noparkojam motociklus pašā centrā jahtu piestātnē.

Šī vieta nedaudz atgādina Monako, kur bijām pagājušajā gadā. Mazliet pastaigājam pa promenādi un tad aizbraucam līdz Vigelanda skulptūru parkam.

Skaista pilsēta.

Pēc Oslo mēs devāmies  vēl uz ziemeļiem līdz Lilehammerei, kur iebraucām aplūkot slēpošanas parku ar diviem 90 un 120m tramplīniem. Šis sporta komplekss tika būvēts 1994. gada ziemas Olimpiādei. Vēl tagad tas izskatās ļoti iespaidīgi un ir ļoti labi uzturēts.

Daži mūsu grupas aktīvākie dalībnieki kājām devās līdz tā virsotnei, kas ir ne vairāk un ne mazāk kā 936 pakāpieni, bet citi izvēlējās uzbraukt pa serpentīnu līdz augšai ar motocikliem.

Tālāk devāmies vēl tālāk uz ziemeļiem līdz mūsu naktsmājām kalnu kempingā. Pa ceļam uz naktsmājām vienam no mūsu grupas motocikliem tika konstatētas nelielas tehniskas problēmas, kuras ar līdzpaņemtajiem instrumentiem un tehniski zinošajiem grupas dalībniekiem izdevās līdz tumsas iestāšanai atrisināt.

Izrunājām nākamās dienas plānoto maršrutu un devāmies pie miera, jo nākamajā dienā mūs sagaidīs visinteresantākais un piesātinātākais maršruts.

Devītā diena. Agrs rīts Sjoa kempingā. Saule mijas ar mākoņiem. Mums priekšā 600 kilometri interesanta ceļa, fjordi, ūdenskritumi, sniegs un skaistais Atlantijas ceļš.

Gaisa temperatūra nedaudz virs +10 grādiem.

Virzāmies uz ziemeļrietumu pusi. Augstāk kalnos mūs sagaida lietus mākoņi, kas ieķērušies vēl sniegotajās kalnu korēs.

Temperatūras stabiņš pietuvojas +4 grādiem, taču šejienes daba un tās varenums nespēj atstāt vienaldzīgu nevienu.

Pirmo iespaidīgo kalnu serpentīnu mēs piedzīvojam, pietuvojoties Geiranger. Neaprakstāms skats paveras kalnu pārejas otrā pusē. Lejā fjordā atrodas osta un tajā lieli kuģi, bet mēs - gandrīz pa vertikālu sienu kilometru virs tiem.

Turpinām ceļu uz slavenajām troļļu kāpnēm (Trollstigen). Tā mūs sagaida lietus mākonī tīta. Redzēt var ne tālāk par 15 metriem, tādēļ mums atliek tikai iztēloties no iepriekš redzētajām fotogrāfijām, kā te izskatās. Žēl, taču braukt prieku tas mums neatņēma. Serpentīni ir fantastiski BMW motocikliem, tie ir kā radīti tiem.

Tālāk mēs braucam uz slaveno Atlantic Road. Kad nonākam okeāna krastā, spīd saule. Mēs varam izbaudīt šo skaisto ceļu un fantastiskos tiltus pāri fjordiem visā to krāšņumā. Kādam vietējam šejienes tūristam ceļā noticis satiksmes negadījums, kas mūs uz pusotru stundu aizkavē, kamēr tiek atjaunota ceļu satiksme pāri tiltam. Tas arī neplānoti aizkavē mūsu galamērķa sasniegšanas laiku Trondheimā. Garā ceļa un dienas spilgto  notikumu iespaidos īsi pēc plkst. 22 mēs beidzot nokļūstam galapunktā, pa ceļam iebraucot un pavakariņojot piepilsētas grillbārā. Kopumā šī bija viena no interesantākajām un iespaidiem bagātākajām dienām!

Paldies izturīgajai komandai!

Desmitā diena. Rīts Trondheimā iesākās nomācies un lietains. Komanda, kā jau ierasts norunātā laikā saģērbušies lietus tērpos, dodas dienas ieplānotajā maršrutā. Šodien mums jāpieveic ap 500 km no Trondheimas līdz Zviedrijas piekrastes pilsētai Harnosand. Skaists ceļš, kalni, daba, lietus, labs asfalts, ko gan citu īstam motociklu braucējam vēlēties? Lielisks noskaņojums, kilometri kūst kā sniegs saulē.

Šķērsojot Zviedrijas robežu arī lietus sāk mitēties un caur mākoņiem sāk parādīties pirmie saules stari. Paēduši pusdienas vienā lieliskā ceļmalas krodziņā, turpinām virzīties uz šīsdienas galamērķi.

Laiks mūs sāk lutināt un termometra stabiņš no slapjā rīta +8 jau pakāpies uz +20. Spīd saule un jau ap plkst. 18:00 mēs līksmi ieripojam skaistā Zviedrijas piekrastes pilsētiņā.

Mūsu naktsmājas līdzīgi kā Trondheimā atrodas pašā jahtu piestātnes malā. Pa viesnīcas logu paveras brīnišķīga ainava uz jahtām un promenādi. Mums par lielu prieku kanāla otrā pusē viesnīcai noris auto tūninga pasākums.

Skaisti automobīļi, gan moderni gan retro. Vienmēr ir interesanti tehniskiem cilvēkiem, kādi ir mūsu brauciena dalībnieki, ko tādu vērot. Tas piedeva šim vakaram īpašu noskaņu.

Vēlāk pavakariņojuši vietējā restorānā ar skumjām secinām, ka rīt ir mūsu brauciena beidzamā diena. Desmit dienas paskrēja kā viena.

Ar šo atziņu tad arī dodamies pie miera, lai rīt mērotu mūsu ceļojuma beidzamo distanci līdz Stokholmai.

Vienpadsmitā diena. Pēdējā mūsu ceļojuma diena iesākas ar spožu sauli bez neviena mākoņa. Mūsu šīsdienas plāns ir nokļūt līdz Tallink prāmim Stokholmā. No naktsmītnes tie ir gandrīz 500 km.

Tad nu lieki nekavējamies un uzreiz pēc brokastīm dodamies ceļā

Jā, šādā laikā ir prieks braukt. Skaista daba mums paveras visapkārt. Braucam gar piekrasti, kur ik pa laikam jāšķērso kāds tilts. Braukt Zviedrijā ir daudz vieglāk nekā Norvēģijā, kaut vai tādēļ vien, ka satiksme šeit ir ātrāka un kilometri dilst straujāk. Cilvēki liekas vairāk draudzīgāki pret motociklistiem. Vispār motociklistu arī šeit ir diezgan daudz. Benzīntankos cilvēki nāk mums klāt un jautā no kurienes esam, kurp braucam. Patīkami. Un, protams, Latviju šeit atpazīst.

Tā nu pavisam viegli esam pieveikuši savus šīsdienas 500 kilometrus un īsi pirms trijiem dienā visi skaistā kolonnā ieripojam Stokholmas ostā.

Bez liekiem sarežģījumiem reģistrējamies uz prāmja „Isabella”.

Mūsu lielais piedzīvojums tuvojas beigām. Vēl tikai viens vakars un viens kopīgs rīts, un tad katrs dosimies savās ierastajās gaitās un darbos.

Pēc kopīgām vakariņām uz prāmja dalībnieki pateicas savam grupas kapteinim - BMW Motorrad zīmola vadītājam Jurģim Bergam par šo iespēju un lieliski noorganizēto pasākumu. Vairākiem no mūsu grupas šī bija pirmā šāda veida pieredze, uz motocikla pievarot tik lielu attālumu un tik daudz valstis vienā ceļojumā. Šis bija neaizmirstams piedzīvojums ikvienam no mums.

Ar šādām atziņām tad atvadoties divpadsmitās dienas rītā visa grupa sastājamies uz prāmja fona vēl uz pēdējo kopīgo foto.

Nekas neapstājas, mūs priekšā gaida jauni ceļi, jauni izaicinājumi!

Make Life A Ride...

Jaunumi

© 2016 SIA Inchcape Motors Latvia Privātuma politika Sīkdatņu politika BMW Motorrad Inchcape Motors Latvia MINI Inchcape International BMW website