Jaunumi

Jaunais BMW M 1000 RR

M1000RR_1.jpg

 

Jaunais BMW M 1000 RR: tīra sacīkšu tehnoloģija atbilstoši augstākajām veiktspējas prasībām sacīkstēs un uz ceļa.


BMW Motorrad 2018. gada beigās pārņēma sekmīgo M automobiļu piedāvājuma stratēģiju un nu jau divus gadus piedāvā M papildaprīkojumu un M Performance daļas. Ar jauno BMW M 1000 RR (M RR) – pirmo BMW Motorrad M modeli, kura bāze ir S 1000 RR (RR), pasaules pirmizrādi piedzīvo jauna veida modelis. BMW Motorrad tādējādi seko pasaulē jaudīgākā burta filozofijai. Visā pasaulē M nozīmē panākumus motorsportā un aizrautību ar augstākās veiktspējas modeļiem, kas ir orientēti uz klientiem ar sevišķi augstām prasībām attiecībā uz sniegumu, ekskluzivitāti un individualitāti. Ar 156 kW (212 ZS) jaudu, tikai 192 kg DIN pašmasu, kā arī ar balstiekārtu un aerodinamiku, kas radīta maksimālam sniegumam sacīkšu trasē, jaunais M RR atbilst tam, kas tiek gaidīts no augšējā segmenta šosejas sporta motocikliem.


M1000RR_2.jpg


Motosportam izstrādāts M RR četrcilindru dzinējs uz RR motora bāzes. Lielāka maksimumjauda un palielināts maksimālais dzinēja ātrums.


Jaunajā M RR izmantots motosporta vajadzībām vispusīgi pārveidots  šķidrumdzeses četrcilindru rindas dzinējs, kura bāze ir RR spēka agregāts ar variējamo vārstu atvēršanas pakāpes un ilguma sistēmu BMW ShiftCam. Maksimālo jaudu 156 kW (212 ZS) tas sasniedz pie 14 500 apgr./min, savukārt maksimālais griezes moments ir 113 Nm pie 11 000 apgr./min. Papildus maksimālajam ātrumam, kas palielināts līdz 15 100 apgr./min, M RR dzinējam veikta vispusīga tehniska optimizācija, piemēram, uzstādīti jauni Mahle divgredzenu virzuļi, pielāgotas degkameras, līdz 13,5 palielināta kompresijas pakāpe, izmantoti garāki un vieglāki Pankl titāna klaņi, plānākas un vieglākas divplecu sviras, pilnībā apstrādātas ieplūdes atveres ar jaunu kanālu ģeometriju, kā optimizētas sadales vārpstas un ieplūde sistēma. Arī vieglā izplūdes sistēma ir izgatavota no titāna. Jaunais M RR dzinējs ir vēl jaudīgāks nekā RR spēka agregāts diapazonā no 6 000 līdz 15 100 apgr./min – diapazonā, kas ir sevišķi svarīgs, braucot sacīkšu trasē, taču tas nav zaudējis īpašības, kas to padara tik pievilcīgu sportiskai braukšanai pa ceļiem.


M1000RR_3.jpg


M spārni un augsts vējstikls: vēlāka bremzēšana un agrāki paātrinājumi, pateicoties aerodinamiskajam piespiedējspēkam bez ietekmes uz maksimālo ātrumu.


Aerodinamika bija izšķirošais punkts M RR izstrādes plānā. Papildus maksimālajam ātrumam, kas nepieciešams, lai uzvarētu sacīkstēs, M RR specifikācijās tika iekļauts vēl viens mērķis: vislabākais iespējamais kontakts starp riteņiem un ceļu, it īpaši paātrinoties. Uz priekšējās daļas uzstādītie M spārni, kas izstrādāti intensīvos testa braucienos trasē un BMW Group vēja tunelī, ir izgatavoti no lakota oglekļa un nodrošina šo prasību, radot aerodinamisku piespiedējspēku un tādējādi vairāk noslogojot priekšējo riteni. Papildu slodze pretojas priekšējā riteņa tieksmei pacelties, mazāk jāiejaucas saķeres kontrolei un vairāk jaudas tiek pārvērsts paātrinājumā, un motocikla vadītājs sasniedz labākus apļa laikus. Spārnu efekts ir pamanāms arī līkumos un bremzējot: piespiedējspēks ļauj bremzēt vēlāk un nodrošina lielāku stabilitāti līkumos.


M1000RR_4.jpg


Trasei piemērota šasijas konstrukcija ar modificētu ģeometriju, optimizētu riteņu slodzes sadalījumu un paplašinātu aizmugurējās piekares balsta stiprinājuma regulēšanu.


Jaunās M RR šasijas pamatā ir RR tilta tipa rāmis no alumīnija. Motociklam ir optimizēta apvērstā dakša, kā arī pilnveidots centrālais statnis ar zilu atsperi un Full Floater Pro kinemātiku. 

Šasijas konstrukcijas primārais mērķis ir panākt iespējami labākus apļa laika rezultātus, tāpēc M RR šasija bez kompromisiem tika izstrādāta sacīkšu trasei. Tomēr tā pārliecina arī ar ceļiem piemērotām īpašībām. Īpaša uzmanība tika pievērsta optimizētai vadāmībai, svara pārneses kontrolei, bremzējot un paātrinoties, kā arī iespējami labākajai priekšējā un aizmugurējā riteņa izjūtai.


M1000RR_5.jpg


Pirmo reizi BMW Motorrad standarta aprīkojumā izmantotas M bremzes, kā arī M oglekļa diski.


Ar jauno M RR pirmo reizi ir radīts BMW motocikls ar M bremzēm – gluži kā BMW M GmbH M automobiļiem. Tas tika izstrādāts, tieši izmantojot pieredzi, kas gūta ar BMW Motorrad rūpnīcas motocikliem pasaules motošosejas čempionātā (WSBK), un nodrošina stabilu efektivitāti un bremžu spēka dozēšanas precizitāti.  M bremžu skavu vizuālā pazīme ir zils anodēts pārklājums ar M logotipu. Ar M oglekļa riteņu diskiem jaunajam M RR ir vairāk augsto tehnoloģiju komponentu maksimālam sniegumam sacīkšu trasē un uz ceļa.


M1000RR_6.jpg


Instrumentu panelis ar ideāli nolasāmu 6,5 collu TFT displeju un diagnostikas (OBD) pieslēgvietu, kas izmantojams plašu M GPS datu žurnalētāja un M GPS apļu datu nolasīšanai.


Jaunā M RR instrumentu panelim ir tāds pats dizains kā RR, un tam ir M sākuma animācija. Kā daļu no papildaprīkojuma var lietot aktivizācijas kodu (iekļauts M Competition pakotnē), lai nodrošinātu visaptverošu datu materiālu ieguvi no apļa laika skaitīšanas sistēmas M GPS Laptrigger un GPS datu žurnalētāja M GPS Datalogger  (oriģinālie BMW Motorrad piederumi), izmantojot diagnostikas pieslēgvietu.


M1000RR_7.jpg


Dzimis, lai sacenstos: M RR modeļa M dizains un dinamiskie apveidi norāda uz nepārspējamu sniegumu sacīkšu trasē.


Jaunais M RR tā motorsporta gēnus uzsver ar vienkrāsainu gaiši baltu/M sporta krāsu salikumu pamattoņos – gaiši zilā, tumši zilā un sarkanā. Citas M RR dizaina iezīmes ir granīta pelēki dzinēja pārsegi un melns degvielas tvertnes vāciņš.


M1000RR_8.jpg


Bez kompromisiem dizainā un tehnoloģijā: M RR un M Competition pakotne.


Tiem, kuriem nepietiek ar jauno M RR ar standarta izpildījumā, domāta M Competition pakotne ar fascinējošu komponentu kopumu kā sacīkšu tehnoloģiju gardēdim, tā estētam. Papildus M GPS Laptrigger apļu skaitītājam un attiecīgam aktivizācijas kodam M Competition pakotnē iekļauta M frēzētu detaļu pakotne, M oglekļa pakotne, kā arī par 220 g vieglāks aizmugurējās piekares balsts, bezapkopes M Endurance ķēde ar DLC pārklājumu un samazinātu berzi, un pasažiera pakotne, ieskaitot aizmugurējās daļas pārsegu.


M1000RR_9.jpg


Jaunā BMW M 1000 RR pamatinformācija.


  • Sacīkšu vajadzībām izstrādātais M RR četrcilindru dzinējs ir radīts uz RR motora bāzes. Vēl lielāka maksimālā jauda, vēl lielāks griezes moments pie vidējiem apgriezieniem, kā arī par 500 apgriezieniem palielināts apgriezienu diapazons.
  • 156 kW (212 ZS) jauda pie 14 500 apgr./min un tādējādi par 4 kW lielākā nekā RR. Maksimālais griezes moments 113 Nm pie 11 000 apgr./min.
  • Jauni, 12 g vieglāki virzuļi ar diviem gredzeniem, pielāgota degkamera un līdz 13,5 palielināta kompresijas pakāpe. Papildus – šaurākas un vieglākas gāzu sadales mehānisma divplecu sviras.
  • Pilnībā apstrādāti ieplūdes kanāli ar jaunu ieplūdes ģeometriju un BMW ShiftCam tehnoloģija vārstu atvēršanas augstuma un ilguma variēšanai.
  • Titāna izplūdes vārsti ar jaunām atsperēm, šaurākas un par 6% vieglākas divplecu sviras un optimizētas kloķvārpstas.
  • Ļoti viegls, kompakts dzinēja bloks ar garākiem un vienlaikus par 85 g vieglākiem Pankl titāna klaņiem berzes un svara samazināšanas nolūkā.
  • Sajūgs ar aizmugurējā riteņa pretbloķēšanas funkciju un bez pašpastiprināšanas optimāliem startiem sacīkstēs.
  • Optimizēta ieplūdes sistēma ar īsākiem ieplūdes kolektora kanāliem uzlabotai gāzu apmaiņai pie augstiem apgriezieniem.
  • Jauna, par 3 657 g vieglāka izplūdes sistēma ar izplūdes kolektoru, priekšējo un aizmugurējo klusinātāju no titāna.
  • M spārni un augsts vējstikls: vēlākai bremzēšanai un agrākiem paātrinājumiem, kā arī lielākai stabilitātei līkumos, pateicoties aerodinamiskajam piespiedējspēkam, kas vienlaikus neietekmē maksimālo ātrumu.
  • “Rain”, “Road”, “Dynamic”, “Race” un “Race Pro1-3” braukšanas režīmi un jaunākās paaudzes  dinamiskā saķeres kontrole (DTC), kā arī DTC priekšējā riteņa pacelšanās kontrole, ko līdz ar citām funkcijām nodrošina sešu asu sensora bloks.
  • Divas regulējamas droseles raksturlīknes optimālām reakcijām uz vadītāja komandām. Motora bremze ar trīs līmeņos iestatāmu dzinēja bremzēšanas spēku “Race Pro” režīmā.
  • Pārnesumu pārslēgšanas palīgs Pro ātrai augstāku un zemāku pārnesumu ieslēgšanai, neizmantojot sajūga sviru. Vienkārša pārnesumu slēgšanas shēmas maiņa (1. pārnesums uz augšu, pārējie uz leju) priekš braukšanas trasē.
  • Launch Control sistēma ideāliem startiem sacīkstēs un Pit-Lane-Limiter, lai precīzi ievērotu ātruma ierobežojumu garāžu celiņā.
  • Hill Start Control Pro ērtai braukšanas uzsākšanai pret kalnu.
  • Sacīkšu braukšanai pieskaņota šasija ar izmainītu ģeometriju, optimizētu riteņu slodzes sadalījumu un paplašinātu aizmugurējās piekares balsta stiprinājuma augstuma regulēšanu.
  • Optimizēta apvērstā dakša un pārstrādāts centrālais piekares statnis aizmugurē  ar Full Floater Pro kinemātiku.
  • Pirmo reizi BMW Motorrad motocikls ar M bremzēm: M RR ar maksimālu bremžu veiktspēju braukšanai sacīkšu trasē.
  • M oglekļa šķiedras diski: eleganti augsto tehnoloģiju komponenti maksimālam sniegumam sacīkšu trasē un uz ceļa.
  • Instrumentu panelis ar lielu, lieliski nolasāmu 6,5 collu TFT displeju, sākuma animācija ar M logotipu un diagnostikas (OBD) pieslēgvietu M GPS Datalogger datu žurnalētāja un M GPS Laptrigger apļu skaitītāja (var ieslēgt, izmantojot aktivizēšanas kodu) datu nolasīšanai.
  • Viegls M akumulators, USB uzlādes kontaktligzda aizmugurē, spēcīgi  diožu lukturi, elektroniskā kruīzkontrole un apsildāmi stūres rokturi.
  • M dizains un dinamiskā formu valoda norāda uz nepārspējamu sniegumu sacīkšu trasē.
  • M Competition pakotne ar iekļautu M GPS Laptrigger aktivizēšanas kodu; M frēzēto daļu pakotne; M oglekļa pakotne; par 220 g vieglāks aizmugurējās piekares balsts sudraba krāsā; M Endurance ķēde ar DLC pārklājumu; pasažiera pakotne, ieskaitot ‘astes’ daļas pārsegu.
  • Plašs rūpnīcā uzstādāmā papildaprīkojuma un piederumu klāsts.

Jaunumi

© 2016 SIA Inchcape Motors Latvia Privātuma politika Sīkdatņu politika BMW Motorrad Inchcape Motors Latvia MINI Inchcape International BMW website