Jaunumi

BMW Motorrad Concept R18

BMW Motorrad motociklu tradīcijas un nākotne sakausēta vienā īpaši būvētā motociklā.

 

Uz rosīgā fona, kurā sajaucas tradicionālais un modernais, BMW Motorrad Itālijā notiekošajā Concorso d’Eleganza Villa d’Este prezentē saistošu alternatīvu laikiem, ko aizvien vairāk raksturo straujas tehnoloģiju izmaiņas. To varētu uzskatīt arī par markas atgriešanās pie saknēm, bet modernā veidā: BMW Motorrad Concept R18 markas klasisko modeļu esenci ieved jaunā laikmetā vai, citiem vārdiem, izmanto vēsturisko motociklu dizainu un piešķir tam modernu speciāli būvēto motociklu izteiksmi. Dr. Markuss Šramms, BMW Motorrad vadītājs, koncepta dizainu apraksta tā: “Ar šo sapņu motociklu BMW Motorrad prezentē savu redzējumu par emocionālu un autentisku piedāvājumu lielo kruizeru segmentā.”

 

2.jpg

 

BMW Motorrad Concept R18 demonstrē, kā nākotnē vērsta 1960. gadu boksermotora projekcija varētu izskatīties šodien, tam iekļaujoties īpaši būvētā, pūrisma tradīcijā veidotā motociklā, kas sevī apvieno visas BMW Motorrad klasiskā dizaina ikonas.  “Ar tā skaidri nolasāmo estētiku Concept R18 iemieso to, kas, manuprāt, ir visas motobraukšanas pamatā, proti, sajūtas, nevis domāšanu, tehnoloģijām esot nevis priekšplānā, bet fonā, tā dodot vietu iztēlei. Šis konceptmotocikls uzrunā kaut ko, kas ir dziļi jūsos iekšā – jūs vēlaties tam uzkāpt un doties ceļā. Kad no tā nokāpjat, jūs to vienkārši nenoliekat garāžā – jūs apgriežaties un veltāt tam vēl pēdējo skatienu,” skaidro Edgars Heinrihs, BMW Motorrad Design vadītājs.

 

 

Konsekvents dizains pūrisma garā ar nenovecojošām proporcijām

 

BMW Motorrad Concept R18 ir motociklisma esence, motocikls tā oriģinālajā, dabiskajā formā. Īstenā individuāli būvēto motociklu stilā tas demonstrē mākslu atteikties no tā, kas nav nepieciešams, un koncentrēties uz to, kas atlicis. “Pats lielākais dizaina izaicinājums ir padarīt visu redzamu. Katrai detaļai te ir funkcionāla nozīme. Nav daudz tādu, kuri uzdrošinātos sekot tik absolūti godīgai pieejai,” saka Barts Jansens Grosbeks, konceptmotocikla dizaina autors.

BMW Motorrad Concept R18 momentā ir atpazīstams kā īsts BMW: boksermotors, šūpuļveida rāmis, atklātā piedziņas vārpsta, piliena formas degvielas tvertne ar tās melno krāsojumu un ar roku uzvilktajām kontrasta līnijām interpretē BMW Motorrad klasisko dizaina ikonu tēmu, vienlaikus demonstrējot pašpārliecību un mūsdienīgumu. Līdzsvarotās proporcijas atgādina klasiķus, to vidū BMW R5, un pat no attāluma izstaro nenovecojošu pievilcību, kas rodas, kad lietas reducē līdz absolūtam minimumam. Motocikla rāmis un bāka veido vienotu līniju no rāmja galvas līdz pat aizmugurējā riteņa rumbai un, raugoties no sāniem, rada plūstošu eleganci. Lielie spieķotie riteņi (21 collas priekšā, 18 collu aizmugurē) dod drošu, stabilu stāju un veido perfektu līdzsvaru ap vizuāli dominējošo dzinēju. Pat riepās ir saskatāma atsauce uz vēsturi: gluži kā tas bija savulaik, šis motocikls ir aprīkots ar Metzeler riepām.

 

3.jpg

 

 

BMW boksermotora tradīcija rod jaunu dimensiju

 

BMW Motorrad Concept R18 sirds ir lielais, no jauna konstruētais divcilindru dzinējs ar 1800 cm3 darba tilpumu. Tā ārējais izskats ar nodomu atgādina divcilindru motorus, ko BMW Motorrad izmantoja līdz pat 1960. gadu beigām, taču tam ir ievērojami lielāks darba tilpums un moderna gaisa/eļļas dzesēšana. Lielā boksera prototips ir rūpīgi izstrādāts līdz pat vissīkākajām detaļām: dzinēja un transmisijas alumīnija korpuss ir apstrādāts ar stikla lodīšu strūklu, radot ideālu skatuvi, uz kuras var izcelties ar roku pulētās detaļas, kā arī priekšējais pārsegs un vārstu vāki. Dzinēja emblēmā ir iestrādāts konceptmotocikla vārds, tai pasvītrojot īpašo kvalitāti. Papildus tam Solex dubultie karburatori – līdzīgi tiem, ko izmantoja BMW 2002 – kalpo par vēl vienu atsauci uz markas konstruēšanas tradīcijām un veido motocikla vizuālā autentiskuma noslēdzošos akcentus.

 

5.jpg

 

Cita spilgta dizaina iezīme ir neaizsegtā hromētā vārpsta, kas savieno dzinēju un aizmugurējo riteni. Motociklā nav nevienas citas nosedzošas daļas, nodrošinot, ka inženieru veikums, proti, motocikla konstrukcija, ir redzama pilnībā. Līdzīgā garā ir ierīkota motocikla elektronika, kas ir minimāla un kalpo tikai starterim un gaismām, pasvītrojot pūrisma garā veidoto dizainu.

BMW Motorrad Concept R18 ir trešā paša BMW Motorrad iniciētā interpretācija par motociklu ar lielas kubatūras boksermotoru. Pagājušā gada decembrī Jokohamā notiekošajā Yokohama Hot Rod Show japāņu motociklu būvētāji CUSTOM WORKS ZON turienes entuziastiem prezentēja savu darbu, par pamatu ņemot šo dzinēju. Par Departed nodēvētais motocikls ieguva novērtējumu Best of Show Motorcycle jeb izstādes labākā motocikla titulu, sajūsminot skatītājus ar klasiskām formām, mūsdienīgiem izgatavošanas paņēmieniem un mākslas un amatniecības izpausmēm motocikla detaļās. Nākamais raunds bija idejas interpretācija amerikāņu meistaru Revival Cycles izpildījumā.

Ekskluzīvo motociklu būvētāji no Ostinas Teksasā radīja iespaidīgo Revival Birdcage, ideālu Big Boxer prezentēšanas platformu. Speciāli šim gadījumam izstrādātais titāna rāmis piedāvā iespēju netraucēti skatīt dzinēju un transmisiju no jebkura leņķa. Amerikāņu dizains pagājušajā mēnesī notikušajā pasākumā Handbult Show izraisīja īstu furoru.

 

 

Augstas kvalitātes detaļas smalkā, ekskluzīvā darbā

 

Kad runa ir par krāsu dizainu, BMW Motorrad Concept R18 sevi piesaka kā klasisku motociklu. Izvēlētais motīvs ir tipisks BMW: baltās, ar roku vilktās līnijas uz priekšējās dakšas un bākas apvienojumā ar melno pamata krāsu iemieso BMW raksturīgu dizaina tēmu. Diskrētais zelta dzeltenais lakojuma efekts baltajām līnijām piešķir ekskluzīvu akcentu, savukārt melnais krāsojums uz degvielas tvertnes un priekšējās dakšas atklāj neparastu dziļumu, kad vairākos slāņos klātās krāsas lielās metāliskās daļiņas atstaro saules gaismu.

Iedvesma reljefā ādas sēdekļa dizainam nākusi no 1950. gadu motocikliem. Sēdeklim iemiesojot jaunu interpretāciju un esot nedaudz komfortablākam, tā virsmas faktūra perfekti sasaucas ar motocikla kopējo augstas klases dizainu. Aizmugurējās piekares amortizators ar atsperi ir integrēts zem sēdekļa. Arī priekšējā luktura izskats atmiņā atsauc 1950. gadus. Klasiskais “U” formas stikla reljefs te piedāvāts modernā veidā, izmantojot diodes.

 

4.jpg

 

Ik detaļa veido un papildina konceptmotocikla unikālo raksturu, un pasvītro tā vēstījumu. BMW Motorrad Concept R18 apvieno tradicionālo, vēsturisko dizaina valodu ar modernā BMW Motorrad funkcionalitāti, veidojot saskaņotu, saliedētu veselumu.

Turklāt īpaši motocikla prezentācijai Concorso d’Eleganza Villa d’Este tika radīta ekskluzīva zirga ādas jaka, kas piedāvā jaunu to dienu estētikas variāciju. Ādas jakai ir ārkārtīgi gluda virsma un tajā integrētie aizsargi ir gandrīz nemanāmi.

 

 

Pretnostatījums mūsdienu laikiem

 

“Manā skatījumā, motocikli kā BMW Motorrad Concept R18 ir atbilde uz motosabiedrībā augošu vajadzību: tehnoloģiju vietā uzmanības centrā te ir vienkāršošana, autentiskums un atklātums. Es tajā saredzu gandrīz vai romantiskas ilgas pēc īstas mehāniskās inženierijas. Mūsu mērķis, radot Concept R18, ir dot atbildi šai vajadzībai un motociklu padarīt par analogu vēstījumu digitālā pasaulē. Mums ir bagāta ikonisku motociklu vēsture, un tiem visiem piemīt noteiktas kopīgas dizaina iezīmes.  Mēs uzskatām, kas tās var darboties arī šodien – apvienojumā ar aktuālajām tehnoloģijām,” noslēgumā saka Edgars Heinrihs.

 

6.jpg

Jaunumi

© 2016 SIA Inchcape Motors Latvia Privātuma politika Sīkdatņu politika BMW Motorrad Inchcape Motors Latvia MINI Inchcape International BMW website