Titāna meistardarbs
Alanam Stūlbergam ļoti patīk bokserdzinēji. Viņš kopā ar savu komandu ir ļāvis vaļu savai radošajai brīvībai un radījis unikālu, īpaši būvētu motociklu, kurā izmantots prototipa divcilindru bokserdzinējs. Šāds motocikls pasaulē ir tikai viens, un tas tika būvēts, iedvesmojoties no 30. gadu BMW motocikliem un 60. gadu sākuma sacīkšu automobiļiem. To pirmo reizi varēs apskatīt izstādē “Handbuilt Motorcycle Show” Ostinā, Teksasā. Revival Birdcage!
PROFILA APRAKSTS
Birdcage
Revival Cycles
Alans Stūlbergs
2018/2019
Sauszemes ātruma motocikls
STARP ATJAUNOTNI UN KOPĒŠANU
Meistars Alans Stūlbergs jau 2016. gadā ar savu motociklu Revival Henne BMW Landspeeder nepārprotami parādīja, ka zina, kā interpretēt BMW Motorrad vēsturi. Alans ar savu Birdcage projektu ļoti sekmīgi atspoguļo garu, kas valdīja laikā, kad Ernsts Hene uzstādīja pasaules rekordus ar BMW motocikliem. Savukārt rāmis ir atsauce uz 60. gadu sākuma sacīkšu automobiļiem, un šādas konstrukcijas dēļ visa uzmanība tiek veltīta jaudīgajam bokserdzinējam.
Titāna meistardarbs no 134 daļām
Titāna meistardarbs no 134 daļām
Alana izveidotais rāmis ļauj netraucēti saskatīt dzinēju un piedziņas savienojumus. Rāmja stieņi ir tik plāni, ka rāmim var redzēt cauri. Alans 9 mm titāna stieņus izmantoja pirmo reizi. Iespaidīgā un smalkā konstrukcija ir veidota, iedvesmojoties no Maserati Birdcage režģa tipa rāmja un sametinot kopā 134 atsevišķas daļas. Tas ir dizains, kas šajā konkrētajā darbnīcā piedzīvo atdzimšanu. “Es vēlējos, lai dzinējs būtu šīs neparastās konstrukcijas centrālais elements.” Alans šī projekta ietvaros ir arī nedaudz paspēlējies ar asimetriju, kas ir rāmja un arī visa motocikla vadmotīvs: cilindru novietojums, motocikla labajā pusē esošais piedziņas savienojums un arī citas detaļas – tas viss ir izvietots asimetriski.
Līdz maksimālajai robežai
Līdz maksimālajai robežai
Ikdienā Alans priekšroku dod neuzkrītošām un elegantām līnijām, motīviem, materiāliem un krāsām, nevis uzkrītošam, spilgtam, neparastam un uzmanību piesaistošam stilam. Taču Birdcage projektam viņš izvēlējās daudz pamanāmāku pieeju: “Es vēlējos piesaistīt uzmanību un sāku eksperimentēt ar robežām.” Arī riepas Revival Cycles darbnīca vēlējās unikālas. Viņi izvēlējās 23 collu Dunlop sacīkšu tipa riepas (bez protektora), kas arī ir tikai prototips. “Mēs esam vienīgie pasaulē ar šādām riepām.” Un viņi arī piesaistīja citu meistaru: Kregs Rodsmits (Rodsmith Motorcycles) četras dienas viesojās Revival Cycles darbnīcā. Viņš ir metālapstrādes meistars, kurš pabeidza no pulētā alumīnija veidotos Alana projektētos dzinēja pārsegus. Šie pārsegi izceļ dzinēja izliekumus un ovālo formu.
Alans Stūlbergs
Revival Cycles
DETALIZĒTA INFORMĀCIJA PAR MOTOCIKLU
9 mm titāna stieņi, 134 daļas
Revival Cycles izstrādāta dakša
Revival Cycles izstrādāts zobrats
Revival Cycles roku darbs, veidots no titāna
Visas vadības detaļas, piemēram, stūre, kāpšļi, pārnesumu un bremžu sviras, kā arī sēdeklis ir ar rokām veidots un apstrādāts Revival Cycles darbnīcā
Alumīnija un melna
TEHNOLOĢIJAS MAĢIJA
Kad sapņi īstenojas
Kad sapņi īstenojas
Uzmetot jaunajam BMW Motorrad dzinējam tikai vienu skatienu, Alans jau bija patīkami pārsteigts par tā estētisko un iespaidīgo izskatu. “Šī milzu bokserdzinēja jauda un griezes moments sniedz ļoti lielu potenciālu,” skaidro Alans. Viņam jau sen bija doma par šāda veida motocikla būvēšanu, un jaunais BMW Motorrad dzinējs sniedza viņam iespēju šo ideju realizēt. Ar to sākās ļoti laikietilpīgs process. Koncepcijas un tās rasējumu un līniju izstrāde vien aizņēma sešus mēnešus. Riepu un disku izmēru Alans zināja, vēl pirms viņš izveidoja ģeometrijas un mehānisko detaļu CAD rasējumus. Pēc tam tika izstrādāts pats modelis, kas ļāva izvērtēt tā izskatu, kopējo konstrukciju un funkcionalitāti.
Nost ar rutīnu!
Revival Birdcage projekts bija kā radīts Alanam. “Šis ir viens no baudāmākajiem projektiem, kādu esmu uzņēmies, jo man bija pilna rīcības brīvība būvēt motociklu saskaņā ar savu redzējumu,” stāsta amerikānis. Alans jau pirms tam pārzināja motociklus, to konstrukciju un darbību. Viņu apbūra motociklu tehnoloģijas; viņš spēja sajust to maģiju. Kad Alans 2007. gadā pameta savu ar tirdzniecību saistīto darbu, viņam izdevās pārvērst savu hobiju projektā, kas ļāva viņam nopelnīt pietiekami, lai nekad nevajadzētu atgriezties standarta darba dienas rutīnā. “Es gluži vienkārši nespēju pārtraukt jebkādu sev piederošu mehānismu vai mehānismu, ar kuriem darbojos, mainīšanu un pārbūvēšanu.” Viņš nolēma ņemt visu savās rokās: un pa rokai vienmēr bija kāds projekts, ko izstrādāt. Un tagad Alans ir spējis iedzīvināt savu ar rokām būvēto Birdcage motociklu.