R 90 CAFÉ RACER

Vīrs ar ziemeļnieka dvēseli un viņa īpašais motocikls no Aļaskas

Pasauli šobrīd aizvien vairāk pārņem tendence pārveidot BMW motociklus. Un mūsu uzmanību nesen piesaistīja Aļaskā esošs oriģinālais R 90 Café Racer. Mēs vēlējāmies uzzināt vairāk par īpašnieku Ēriku Kristensenu un viņa brīnišķīgo bokserdzinēja motociklu “Catalyst”. Tas ir motocikls, ko viņš uzbūvējis, lai iedvesmotu līdzīgi domājošos.

Klasisks izskats

Jau no pirmā acu uzmetiena ir skaidrs, cik daudz rūpju un mīlestības īpašnieks ir veltījis šim motociklam. Kaut vai tikai krāsojums – pasteļtoņa zaļais uzreiz atgādina klasiskā Bianchi “Celeste” sacīkšu motocikla zaļo krāsu. Krēmkrāsas baltais sniedz kopskatam vajadzīgo eleganci, savukārt Perijs Kauls bija atbildīgs par brūnajiem apdares elementiem. Viņš ir bijušais reklāmplakātu un afišu zīmētājs, kuram tagad pieder pašam sava pulverizatora krāsotava Perry's Rod and Custom. Un veiksmīgas sakritības rezultātā arī viņš atrodas Aļaskā.
Tāpat īpaši šim projektam veidotā ādas instrumentu soma ir rūpīgi nostrādāta un ir ļoti kvalitatīva. Tā ideāli iederas motocikla rāmī un saskan ar ādas sēdekļa dizainu. Turklāt vēlme pārveidot nekur nav zudusi, jo kopš šo attēlu uzņemšanas dažādas motocikla detaļas tikušas pārveidotas atkal un atkal. Arī tad, ja tās jau tā izskatās ideāli. Sēdeklis un pat atpakaļskata spogulis tagad labāk saskan ar rokturu ādas apdari, jo nedaudz ticis pārveidots to izstrādes materiāls. Savukārt Bing 32 karburators ticis aizstāts ar Dell'Orto 38. Bet no kurienes viss šis entuziasms?
+ Lasīt vairāk

Garas dienas

Garas dienas

Aļaska ir Amerikas Savienoto Valstu 49. štats. Viens no tā nosaukumiem ir “pēdējā robeža”. Apskatot pasaules karti, uzreiz top skaidrs, kāpēc tā. Uz rietumiem no Aļaskas sākas Sibīrija. Uz austrumiem ir Kanādas Jukona. Bet, paejot pāris soļus uz ziemeļiem, var apsaldēt kājas Ziemeļu Ledus okeānā. Aļasku mēdz dēvēt arī par pusnakts saules zemi. Šeit īsajā vasaras sezonā četrus mēnešus nepārtraukti spīd saule. Kas nozīmē, ka četrus mēnešus ceļi ir ideāli pārredzami. Un tie ir lieliski apstākļi braukšanai ar motociklu. Bet Aļaskai ir arī tumšā puse.

+ Lasīt vairāk

Garas naktis

Garas naktis

Pretstats vienmēr gaišajai vasaras sezonai ir Aļaskas ziemas, kas šķiet nebeidzami garas, gaužām tumšas un ļoti aukstas. Taču patiesībā arī šie ir ideāli apstākļi motocikliem. Tiesa, tikai tad, ja līdzās ir līdzīgi domājoši draugi, ir piekļuve darbnīcai un vajadzīgajiem instrumentiem un sirdī mīt vēlme kaut ko pārveidot. Šādu ziemas darbu rezultāts parasti ir vismaz tikpat īpašs, cik garas ir bijušas naktis. Vai tikpat skaists kā Ērika BMW R 90 Café Racer.

+ Lasīt vairāk

Degsmei nav vecuma

Nesaistīti ar darbnīcu Ērikam pieder pašam sava apdrošināšanas un finanšu pakalpojumu aģentūra. Taču braucamrīku pārbūvēšanas gaitas viņš sāka jau skolas laikā ar savu motorolleru. Un tagad ticis izvēlēts Café Racer?
"“Galvenokārt šeit sastopami tumši un agresīvi spēkrati. Taču es sev vēlējos tīru un izsmalcinātu izskatu, kādu sniedz senatnīgie Café Racer tipa motocikli. Esmu par jaunu, lai man būtu aptecētājs, taču par vecu, lai kāptu uz sporta motocikla [sacīkšu modeļiem]. Es savulaik biju aizrautīgs riteņbraucējs un pilots, kas ir manāms šajā modifikācijā. Piemēram, paskatoties uz izteiksmīgo, taču minimālisma stilā veidoto vadības paneli".
Viņa degsmei attiecība uz motocikliem šķietami nav robežu. Kur gan Ēriks, kurš vienlaikus ir arī tēvs un vīrs, atrod tam visam laiku? Vienkāršā atbilde: viņš negulšņā uz dīvāna pie televizora. Un vienmēr var atrast dažas brīvas stundas nedēļas nogalēs vai brīžos, kad bērni ir aizmiguši. Galu galā Ēriks būvē šos motociklus, lai viņa bērni vēlāk ar tiem varētu braukt. Un viņam ne brīdi prātā nav iešāvusies doma par pārdošanu. Jo īpaši, kad viņš redz, kādu prieku viņa atvasēm sagādā brīži, kad viņi var palīdzēt savam tēvam darbnīcā. “Palīdzēt”, iespējams, nav tas precīzākais raksturojums. Bet viņiem visiem kopā ir jautri. Un tas nekādi neskādē projektam.
Turklāt Ēriks bērniem darbnīcā pamanās nodot arī pa kādai vērtīgai atziņai – bērni uzzina par atbildību, drošību, radošumu, apņēmību un aizrautību. Un vēlāk dzīvē tas viņiem noteikti nenāks par ļaunu. Ja vēlaties uzzināt vairāk par Ēriku un viņa ziemeļu draugiem, jums atliek vien ieskatīties viņa Facebook lapā.
+ Lasīt vairāk
Doties uz Facebook lapu
external-link-arrow-slim
Es vēlējos tīru un izsmalcinātu izskatu, kādu sniedz senatnīgie Café Racer tipa motocikli. Esmu par jaunu, lai man būtu aptecētājs, taču par vecu, lai kāptu uz sporta motocikla [sacīkšu modeļiem]. ”

Ēriks Kristensens (Erik Christensen)

Lūk, pieci padomi no Ērika

1. Viens motocikls ir jāuzbūvē divreiz. Pirmā reize ir pirms krāsošanas. Es pats esmu pieļāvis šo kļūdu un uzbūvējis motociklu ar vienu piegājienu. Un pēc tam man nācās visu pārstrādāt, lai tas atbilstu manām vēlmēm.
2. Nesteidzieties. Pirms sākšanas izstrādājiet skaidru plānu. Neveiksmīga projekta pamatā nereti ir sasteigti lēmumi.
3. Neklausieties citu teiktajā. Rīkojieties tikai saskaņā ar saviem ieskatiem. Galu galā tieši jums būs jābrauc ar šo motociklu un jārūpējas par to.
4. Tiklīdz jūtat nemieru vai rūkoņu vēderā, sagādājiet visu motocikla būvēšanai svarīgāko – kafiju, alu un picu.
5. Motocikls nekad nedrīkst būt svarīgāks par bērniem vai laulību. Maz ticams, ka vecumdienās par jums parūpēsies motocikls.
+ Lasīt vairāk

Citi stāsti, kas jūs varētu interesēt

Piemēroti motocikli

spinner